En la classe d’avui
hem començat per escriure com hauria de ser l’escola dels nostres dies per a
donar resposta a les necessitats emocionals dels infants. Per descriure aquest
tipus d’escola havíem de tenir en compte la filosofia que la sustenta, els objectius
i els models i motivacions. Primer ho hem fet de manera individual, després en
petit grup i, per acabar, hem fet una posada en comú amb l’altre grup. Les
respostes han estat les següents:
Filosofia que la sustenta: partir d’una imatge
d’infant competent, actiu, capaç i, per tant, que tota l’actuació pedagògica
tingui l’objectiu de donar resposta a les seves necessitats (JO).
Escola oberta i
propera on el nen sigui el centre (PETIT GRUP).
Escola humanista que
prioritza l’escolta, la participació i la comunicació (ALTRE GRUP).
Objectius: fomentar un centre on tots els
infants tinguin cabuda dins l’aula així com les seves emocions i passar de la
cultura d’aula a la de centre (JO).
Fomentar el contacte
amb la natura utilitzant els recursos naturals en l’ensenyament, incloure a
tots els alumnes (inclusió) (PETIT
GRUP).
Aconseguir una escola
integradora, donar un marc de seguretat (desenvolupament emocional) partint
dels interessos i necessitats dels infants (ALTRE GRUP).
Models i motivacions: model constructivista,
que sigui l’infant el que construeixi el seu coneixement i no que reprodueixi
el que ha construït una altra persona i que no té sentit per a ell (JO).
Model constructivista
però afegint la part emocional (PETIT GRUP).
Aprenentatge per a
tota la vida (ALTRE GRUP).
Després hem vist un
quadre sobre la història de l’educació infantil, els models que ha hagut i que
encara hi ha i hem col·locat les nostres respostes al model corresponent. En
finalitzar hem arribat a la conclusió que totes les nostres aportacions
pertanyien a la “Casa del nen” és a dir que tots tenim una idea d’escola
basada en el nen i en les seves necessitats.
Com que avui hem parlat del tipus d'escola que hauria d'haver als nostres díes, he volgut fer un referent d'escola per a mi, les escoles del nord d'italia, per això aquí deixo alguns vídeos sobre el que fan els seus alumnes i alguns punts claus de la seva metodologia.
Deixo també un parell de frases que m'agraden:
"Toda lección debe ser la respuesta a una pregunta; es decir que debe responder a una curiosidad interior del niño o, por lo menos, debe primero despertar esta curiosidad para proporcionar un alimento. Armonizar la voluntad de aprender con el deseo de aprender". Dewey
"Quiéreme cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite" (desconegut)
0 comentarios:
Publicar un comentario